Vlastní doména pro transakční e-maily v ExitShopu
17.10.2020 15:53
Proč používat v Exit Shopu vlastní doménu pro transakční e-maily a jak ji nastavit?
Z ExitShopu budou vašim zákazníkům chodit primárně dva druhy emailů:
- emaily z dopravců a ze stavů objednávek (a dalších funkcí) – chodí z adresy exitXXXX@shops.exitshop.cz (kde XXXX je ID eshopu)
- newsletter (ze sekce Zákazníci) – chodí z adresy exitXXXX@customers.exitshop.cz
Důvod, proč chodí z tak divných domén je ten, že tyto jsou ověřené. Nemusíte se bát, v emailech je vždy nastavena odpověď na vaši reálnou, hezkou adresu a i kdyby na ně zákazník něco napsal, email je pro jistotu také přesměrován.
Tak proč tedy používat jinou doménu a zaplatit za její zprovoznění 200 Kč?
(ceník ES - září 2020)
U transakčních e-mailů je důvod jediný:
Vlastní e-mailová adresa působí v transakčních e-mailech na zákazníka důvěryhodněji.
Nikdy nevíte co se zákazníkovi honí hlavou, jak moc je ovlivněný senzacechtivími novináři píšícími o podvodných e-shopech a "divná" e-mailová adresa v e-mailu potvrzujícím objednávku může být důvodem proč se rozhodne nezaplatit převodem.
Vlastní odesílací doména není problém, v sekci Základní nastavení je na to tlačítko.
Poté dostanete DNS záznamy typu “TXT” a “CNAME”, které budete muset doméně nastavit (mohu vám s tím pomoci) a po nastavení vám bude odesílací doména aktivována – je to zpoplatněno částkou 200 Kč za doménu a to jednorázově.
U e-mailu pro newslettery může být důvodů pro vlastní odesílací doménu více, ale o tom zase až jindy, Exit Tipy by měly být krátké.